شعبهی بانوان خطابهی حسینی در آستان قدس عباسی، به عنوان بخشی از برنامههای ویژهی رمضانی خود، هر شب با برپایی سفرهی افطاری در مراکز این شعبه، از شرکتکنندگان در برنامههای رمضانی و ختمهای قرآنی پذیرایی میکند.
تغرید التمیمی، معاون این شعبه به شبکه الکفیل گفت: "برنامههایی که این شعبه به مناسبت ماه مبارک رمضان تدارک دیده است، شامل بخشهای متعددی میشود که از آن جمله میتوان به برگزاری ختمهای قرآنی در مناطقی از استان کربلای معلّی با تمرکز به مناطق دورافتاده اشاره کرد."
وی افزود: "این فعالیتهای مبارک قرآنی با استقبال و رضایت شرکت کنندگان روبرو شده است و ما به منظور یکپارچه سازی محفلهای آن، بخش دیگری را به این برنامهها اضافه کردیم که آن، میزبانی از شرکت کنندگان در آستان قدس عباسی است. این بخش بر اساس جدولی که به همین منظور تهیهی شده است انجام میگیرد و شامل تمام مناطق و محلههایی میشود که در آن جلسات ختم قرآن و محفل قرآنی برپا میشود. برای این منظور وسیله ایاب و ذهاب نیز از سوی آستان قدس عباسی برای مهمانان فراهم شده است."
التمیمی اظهار داشت: "پس از ورود هر گروه قرآنی و مراسم خوشامدگویی، نماز جماعت در سرداب امام موسی کاظم (علیه السلام) صحن مطهر حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) برگزار میشود و پس از انجام زیارت در حرم مطهر، مهمانان برای پذیرایی و بهرهمندی از سفرهی متبرک افطار صاحب جود و کرم (سلام الله علیه)، به مجتمع خدماتی امام هادی (علیه السلام) وابسته به آستان قدس عباسی هدایت میشوند."
وی در پایان خاطرنشان کرد: "همچنین این برنامه شامل بخشهای دیگری است که موجب بهرهمندی از اوقات پر فضیلت ماه مبارک رمضان به بهترین نحو میشود. برگزاری سخنرانی رمضانی با موضوعات عمومی و مناسبتی همچون، وفات حضرت خدیجه (عليها السلام) یا ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و بخشهای عبادی دیگر، از جمله فعالیتهای این برنامه است."







