Mukaddes Hz.Abbas (Allah’ın selâmı üzerine olsun) Türbesi’ne bağlı İslami ve İnsani Maarif İşleri Bölümü yazma eserlerin tahkikine yönelik “Hz.İmam Sadık (O'na selâm olsun) Kursu”nu tamamladı.
relatedinner
İslami ve İnsani Maarif İşleri Bölümü’ne bağlı Maarif Bakım Şubesi tarafından düzenlenen kurs yedi gün sürdü. Kursa mukaddes Kerbelâ’daki ilimler havzasında öğrenim gören bir grup değerli talebe katıldı.
Bölüm Başkan Yardımcısı Şeyh Ali el-Esedî konuyla ilgili olarak şunları paylaştı: “Bu kurs ücretsiz olarak düzenlenmiştir. Çünkü gençlerin imkanlarını geliştirmek, onlara destek olmak ve tahkik alanında liyakat sahibi yeni bir nesil yetiştirmek önemlidir. Bu sanatın (yazme eserlerin tahkiki) taze kana ve genç potansiyellere ihtiyacı vardır. Çünkü İslami mirası yaşatılmalı, onu yayma yöntemleri daha üst düzeye taşınmalı, gelecek nesillere takdim ve gençlerin emekleri Ehlibeyt (Allah'ın selâmı üzerlerine olsun) mektebinin hizmetinde değerlendirmelidir.”
“Gelecekte muhtelif alanlarda ve birçok uzmanlık alanında daha yoğun bir şekilde liyakat geliştirmeye yönelik planlarımız vardır. Bu kurslara katılanlar arasından yetenekli ve liyakat sahibi kimseleri seçeceğiz.”
Kursta seminer veren Şeyh Muhammed ez-Zalimî konuyla ilgili olarak şunları paylaştı: “Hz.İmam Sadık (Allah'ın selâmı üzerine olsun) Kursu’nun en başarılı ilk on öğrencisi yazma eserlerin tahkiki alanında çalışabilecek düzeye varmalarını sağlayan daha ileri düzeyde bir kursa tabi tutulacaktır.”
Kursta teorik ve pratik dersler ve pratik sınavlar yapıldığını belirten Zalimî, kurs boyunca toplam on dört seminer verildiğini söyledi.


