İlköğretim düzeyindeki kız öğrencilerin katıldığı tören, Mukaddes Hz. Abbas (a.s.) Türbesi’ne bağlı Eğitim ve Yüksek Öğretim Bölümü tarafından organize edildi. Törenin sloganı “Tesettürüm, iffetim ve pâklığım” olarak belirlendi.
Etkinliklere Mukaddes Hz. Abbas (a.s.) Türbesi Şerî Mütevellîsi Seyyid Ahmed Safî, Yönetim Kurulu Üyeleri ve yetkililerinin yanı sıra resmi yetkililer, toplumun önde gelenleri, eğitimciler ve törene katılan kız öğrencilerin velileri de katıldı.
Karî Seyyid Haydar Celôhân’ın Kur’an-i Kerîm tilaveti ve şehitlerin ruhuna Fatiha Sûresi okunması ile başlayan tören, Irak Milli Marşı ve Mukaddes Hz. Abbas (Allah’ın selâmı üzerine olsun) Türbesi resmi Marşı “İzzet Ezgisi”nin okunmasıyla devam etti. Ardından Eğitim ve Yüksek Öğretim Bölümü Başkanı Dr. Haydar el-A’recî bir konuşma yaptı. Dr. El-A’recî “Sorumluluk iki türlüdür. Birincisini akıl gerektirir. Bu usûle (köklere) bakılması, nimetlerin idrak edilmesi, ona şükredilebilsin diye bu nimetleri kimin bağışlayıp ihsan ettiğinin aranması demektir. İkincisi ise dinin gerektirdiğidir. Yanî furû’a (yan dallara) göre amel etmektir. Bu da kurtuluşa ve istikrâr yurduna erişebilmek için nimetler ihsan eden Yüce Yaradan’a itaat sahasına ve O’nun insana çizdiği yola giriş demektir” dedi.
relatedinner
Dr. El-A’recî ayrıca şunu söyledi: “Bu kutlama törenine katılmak; El-Amîd’de okuyan kızlarımızın nezdinde değerleri pekiştirmek içindir. Böylelikle kızlarımızın Yüce Allah’ın (Azze ve Celle) itaat sahasına giriş ve O’nun sorumlu kıldığı şeyleri yapmaya başlama tarihini kaydetmiş oluyoruz. Böylelikle olmaları gerektiği gibi; sağlam inançla, üstün ahlak, ilim ve marifetle donanmış örnek kimseleri topluma kazandıracağız.”
Tören kapsamında ayrıca dini öğretileri uygulamaya yönelik Şerî Teklîf Projesi’ni konu alan bir sinevizyon gösterimi, Şair Muhammed el-Yasirî’nin şiir dinletisi, kız öğrencilerin tesettürü simgeleyen seremonisi ve Sorumluluk Yemini merasimi düzenlendi.











































































