گرامیداشت سالروز شهادت امام علی (علیه السلام) در نجف اشرف توسط اهالی کربلا

ساکنان شهر کربلای معلی سالروز شهادت حضرت امام علی (علیه السلام) را با برپایی دسته عزاداری یکپارچه‌ای در جوار حرم مطهر آن حضرت در نجف گرامی داشتند.

سيد عقيل الياسری، رئیس بخش شعایر، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی گفت: ساکنان کربلای معلی هر ساله دسته عزاداری یکپارچه‌ای را برای بزرگداشت سالروز شهادت امام علی بن ابیطالب (علیه السلام) در جوار حرم مطهر ایشان در نجف برپا می‌کنند.

وی تصریح کرد: این دسته شامل راهپیمایی عزاداری می‌شود که حرکت آن از یکی از راه‌های منتهی به حرم مطهر علوی با مشارکت اکثر تکایای کربلا، هیئت‌های حسینی و بسیاری از مردم آن آغاز می‌شود و با برپایی مجلس سوگواری در صحن مطهر امام علی (علیه السلام) خاتمه می‌یابد.

الیاسری عنوان داشت: دو آستان قدس حسینی و عباسی نقش مهمی در انجام برخی از امور لوجستیکی و خدماتی دارند؛ از جمله مهیا نمودن خودروهای ویژه ایاب و ذهاب زائران از شهر کربلای معلی به نجف اشرف و فرایند هماهنگی حرکت دسته‌ها که بخش شعایر و موکب‌های حسینی بر آن نظارت دارد.
نظرات خوانندگان
هیچ نظری وجود ندارد
نظرات
نام:
کشور:
پست الکترونیک:
نظرات: