Müminler Hz. İmam Hüseyin (a.s.) ve Kardeşi Hz. Abbas'ın (a.s.) Türbelerinde Muharrem'in On Birinci Gecesi Hatırasını Andı
Metin: Müminler Muharrem ayının on birinci gecesini Hz. İmam Hüseyin ve kardeşi Hz. Abbas'ın (a.s.) türbelerinde anmak için mübarek türbelere akın etti. Düzenlenen merasimler eşliğinde Hicri 61 senesinde Muharrem ayının on birinci gecesinde Hz. İmam Hüseyin'in (a.s.) şahadetinin ardından hane halkının başına gelenler canlandırıldı.
Kerbela'daki müminler, Muharrem ayının on birinci gecesinde Hz. İmam Hüseyin (a.s.) ve kardeşi Hz. Abbas'ın (a.s.) türbelerinde bu merasimleri gerçekleştirmeyi adet edinmişlerdir. Irak’ta "Leyle-tul Vahşe/Issız Gece" ve başka ülkelerde “Şam-ı Garîban (Garipler Akşamı)” olarak bilinen on birinci gecede, Ebu Abdullah Hz. Hüseyin'in (a.s.) esir alınan ailesinin musibetlerini anmak ve hatıranın yıldönümünde Ehlibeyt’in (a.s.) acısına ortak olmak için taziye merasimleri düzenlerler.
Taziye için gelenler önce Hz. Ebulfazl Abbas'ın (a.s.) pâk türbesine yönelir, ona taziye ve tesellilerini sunarlar. Ardından iki mübarek türbe arasındaki meydanda yürüyüşlerine devam ederek Seyyidü'ş-Şüheda'nın (a.s.) pâk türbesine ulaşırlar.
relatedinner
Bu merasimler sırasında Hüseyni mersiyeleri ve sinezenler okunur. Ayrıca, taziyeye gelenler Mukaddes Hz. Hüseyin (a.s.) ve Hz. Abbas (a.s.) Türbeleri’nin civarında ve iki türbe arasındaki bölgede mumlar yakarlar. Mum yakma, zulmün karanlığının kapladığı o gecede Hz. İmam Hüseyin’in (a.s.) esîr edilen ailesinin o gece yaşadığı acıya ortak olma ve zulmün karanlığını adaletin ışığıyla dağıtma isteğini ifade eder (Editör)


























