آستان مقدس عباسی در دومین روز از ماه محرم الحرام، مجالس سوگواری خود را در صحن حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) برگزار می کند.
واحد خطابه حسینی وابسته به آستان، بر برگزاری این مجالس که طی دهه اول ماه محرم ادامه دارند، نظارت کامل دارد.
این مراسم با حضور دکتر افضل الشامی، عضو شورای اداری آستان مقدس عباسی، سید جواد الحسناوی، مدیر دفتر متولی شرعی، شماری از مسئولان آستان و جمعی از زائران عزادار برگزار می شود.
آغاز مجلس با تلاوت آیاتی از قرآن کریم همراه بود. در ادامه، خطیب مجلس، هشام البطاط، سخنرانی خود را با تمرکز بر مسیر حرکت امام حسین (علیه السلام)، اهل بیت و یاران ایشان به سوی کربلای معلی ایراد کرد. وی در این سخنرانی به ارزش هایی چون یاری حق، احیای عدالت، صبر، فداکاری و جانفشانی که در این سفر تاریخی متجلی شد، پرداخت.
این مجلس همچنین با مرثیه خوانی و ذکر مصیبت عاشورا در فضایی سرشار از حزن و اندوه ادامه یافت.
آستان مقدس عباسی اهتمام ویژه ای به برگزاری مجالس حسینی دارد؛ تا یاد و خاطره اهل بیت (علیهم السلام) گرامی داشته شده و معارف، فضائل و سیره نورانی آنان به نسل امروز منتقل گردد.








