“Re’s-ul-Bişe”: Irak'ın En Güneyinde Hüseynî Aşk Yürüyüş Hikayesinin İlk Sayfası

Irak'ın en güney ucu ““Re’s-ul-Bişe” Hüseynî aşk bayraklarını taşıyarak Mukaddes Kerbela'daki Hürlerin Efendisi Hz. İmam Hüseyin’in (a.s.) pâk türbesinde yönünde yola koyulan ziyaretçi kitlelerinin Erbain yürüyüşüne sahne oluyor.

Hz. İmam Hüseyin’in (a.s.) "Ben dostlarımdan daha sadık ve daha hayırlı dostlar bilmiyorum" diye buyurduğu dostlarının izinden giden Hz. Hüseyin (a.s.) aşıkları; tarihin ölümsüzleştirdiği bu sözü parola edinerek Erbain ziyaretçileri yürüyüşlerine başlıyor. Attıkları her adımla Şehitler Efendisi’ne (a.s.) duydukları vefayı bir kez daha tescil ediyorlar.

relatedinner

Ziyaretçiler yürüyüşlerinde birbirlerini cesaretlendiriyor, birbierlerine dua ediyor ve yolun yorgunluğunu paylaşıyorlar. Hz. İmam Hüseyin’in (a.s.) yoluna bağlılığı temsil eden bu eşsiz sahne; Erbain yolunda bize inançta ihlas ve ilkelerde sebatlı olmayı anlatan binlerce hikayeden bir tanesi.
Okur yorumları
Yorum bulunmuyor
Yorum ekle
İsim:
Ülke:
E-posta:
Paylaş: