پرسنل بخش شعایر، موکبها و هیئتهای حسینی بر ساماندهی امور و همه اقدامات در مسیر دسته های عزاداری نظارت دارند. این دسته های سوگواری از ۱۶ الی ۱۹ صفر طبق برنامه زمانی تهیه شده برای این منظور و با همکاری بخشهای ذیربط در آستان مقدس عباسی فعالیت خود را آغاز میکنند.
بسیاری از دستههای عزاداری به منظور بزرگداشت اربعین حسینی وارد مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام حسین و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل عباس (علیهما السلام) و مرکز شهر شدند و عباراتی را جهت ابراز وفاداری و اندوه برای این فاجعه بزرگ سر دادند.
این مراسم بیانگر عمق حزن و اندوه دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) و وفاداری آنها به راه و منش حضرت امام حسین (علیه السلام) و جانفشانیهای ایشان است.
بخش شعایر، تیمهایی از کارکنان خود را برای همراهی مسیر هر دسته، از لحظه آغاز حرکت آن اختصاص داده است که مسئولیت ساماندهی مسیر عزاداران وجلوگیری از وقوع تجمع و ازدحام را بر عهده دارد تا مسیرهای خاصی دنبال شود و از ایجاد هرگونه ازدحام یا تداخل میان حرکت دسته ها و یا زائران جلوگیری به عمل آید.

















