ساکنان کربلای معلی سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا را در شهر قاسم بن موسی کاظم (علیهما السلام) در استان بابل گرامی داشتند.
قاسم محمد الطرفی، معاون رئیس بخش شعایر اظهار داشت: موکب ساکنان کربلا پس از عرض تسلیت و ابراز همدردی به مناسبت سالروز وفات پیامبر اکرم حضرت محمد (صلى الله عليه وآله) در جوار حرم مطهر حضرت علی (علیه السلام) جهت عرض تسلیت و ابراز همدردی به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به سمت شهر القاسم، محل دفن برادر بزرگوار ایشان حضرت قاسم (علیه السلام) رهسپار شدند.
وی ادامه داد: این سنت هرساله جهت عرض تسلیت برای فرارسیدن این مناسبت جانسوز برگزار میشود.
همچنین باقر الحسینی، یکی از اعضای موکب اظهار داشت: این موکب به منظور عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا (علیه السلام) در جوار حرم برادر بزرگوار ایشان حضرت قاسم (علیهما السلام) به شهر القاسم عزیمت کرد.
وی با اشاره به اینکه این سفر با هدف عرض تسلیت به نیابت از ساکنان کربلا انجام شد تصریح کرد: آستان مقدس عباسی تلاشهای بسیاری را جهت برپایی این موکب و ایجاد فرصت مشارکت در آن بکار گرفته است.





