El-Amîd Üniversitesi Kızlar için Temel Eğitim Fakültesi, öğrenciler için meme kanseri hastalıkları hakkında bilimsel bir farkındalık semineri düzenledi.
Konferans, Üniversite'deki Tıp Fakültesi ve El-Kefîl İhtisas Hastanesi ile iş birliği içinde (Meme Kanseri: Bilinçlendirme, Erken Teşhis, Korunma) başlığıyla düzenlendi.
Üniversite Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Lemyâ Abdülkerîm, seminerlerin üniversitenin öğrencilerde yerleştirmeye çalıştığı bilinçlendirme rolünün önemli bir bölümünü temsil ettiğini belirtti. Özellikle meme kanserinin bilinçli bir şekilde ele alınması gereken hastalıklardan biri olduğunu söyledi.
Periyodik ve kendi kendine muayene kültürünü güçlendirmenin bu hastalığın tehlikesini azaltmada temel bir adımı temsil ettiğini belirten Dr. Abdülkerîm, öğrencinin ailevi ve sosyal çevresinde bilinç yaymada bir parça olmasının önemini vurguladı. Korunma büyük ölçüde erken bilgiye dayandığını ifade etti.
El-Kefîl Hastanesi Meme Hastalıkları ve Kanseri Erken Teşhis Uzmanı Dr. Envâr Muhammed El-Hâşimî, tıbbi ve eğitim kurumları arasındaki iş birliğinin sağlık bilinçlendirmesini yayma imkanlarını güçlendirdiğini ve akademik toplum içinde koruyucu bir bilgi ortamı yarattığını belirtti.
Kadınların fark ettiği herhangi bir değişiklik veya işaretin tam bir ciddiyetle ele alınması gerektiğini vurgulayan Dr. El-Hâşimî, sağlık kültürünün hastalığa karşı ilk savunma hattı olduğunu teyit etti.
relatedinner
El-Hâşimî, El-Kefîl Hastanesi'nin hastalığı ilk aşamalarında tespit etmeye katkı sağlayan en son teşhis teknolojilerini sağlamaya özen gösterdiğini belirtti. Bu da şifa oranlarını büyük ölçüde artırmaktadır.
Bu seminer, üniversitenin Kızlar için Temel Eğitim Fakültesi’nin, öğrenciler arasında sağlık farkındalığını yayma programları kapsamında düzenlendi.



