Mukaddes Hz. Abbas (a.s.) Türbesi'ne bağlı Kültür ve Düşünce İşleri Bölümü, "Irak'ta Baas Rejiminin Suçlarını Belgelemeye Yönelik Kurumsal Çabalar: Şehitler Kurumu Örneği" başlığını taşıyan bir sempozyum düzenledi.
Sempozyum, bölüme bağlı Irak Aşırılık Yanlılığı Suçlarını Belgeleme Merkezi'nin genel merkezinde yapıldı. Etkinlik, Necef-i Eşref eyaletindeki Şehitler Kurumu ile iş birliği içinde organize edildi. Programa ilim havzası öğrencilerinden, akademisyenlerden ve araştırmacılardan oluşan bir topluluk katılım sağladı.
Merkez Müdürü Dr. Abbas el-Kureşi konuyla ilgili bir açıklama yaptı. Dr. el-Kureşi, bu sempozyumun merkez tarafından yürütülen bilimsel ve hukuki program kapsamında düzenlendiğini belirtti. Bu adımın, belgeleme kültürünü pekiştirme çabalarının bir parçası olduğunu ifade etti. Belgelemenin, adaletin ve hakkaniyetin temel bir direği olarak görüldüğünü vurguladı. Ayrıca Irak’ın hafızasını sadece tarihi bir anlatı olmaktan çıkarmayı hedeflediklerini aktardı. Bunu, gerçeğin ortaya çıkmasına katkı sağlayan kurumsal ve ulusal bir projeye dönüştürmeyi amaçladıklarını söyledi. Böylece kurbanların haklarının korunacağını ve gelecekte suçların ve ihlallerin tekrarlanmasının önleneceğini sözlerine ekledi.
relatedinner
Dr. el-Kureşi sözlerine şöyle devam etti: "Sempozyum katılımcılardan büyük bir ilgi ve etkileşim gördü." Ayrıca katılım alanını genişletmek amacıyla etkinliğin çevrimiçi (elektronik ortamda) olarak da yayınlandığını belirtti. Bu uygulamanın, sempozyumun bilimsel etkisini güçlendirdiğini ifade etti. Aynı zamanda konuyla ilgilenen çok daha geniş kitlelere ulaşılmasına imkân tanıdığını sözlerine ekledi.


