واحد مطالعات قرآنی حضرت فاطمه بنت اسد (علیها السلام)، وابسته به دفتر متولی شرعی آستان مقدس عباسی، در چارچوب برنامه «ینابیع الرحمة»، نشست آموزشی– پزشکی با محوریت سلامت چشم ویژه دانشآموزان معافیت عمومی برگزار کرد.
در این برنامه دکتر سروه محمد، متخصص بیماریها و جراحی چشم، به ارائه مجموعهای از نکات تخصصی درباره سلامت بینایی پرداخت و نسبت به آسیبهای ناشی از استفاده بیش از حد از تلفن همراه هشدار داد.
وی با اشاره به پیامدهای استفاده افراطی از دستگاههای هوشمند، گفت: این عادت علاوه بر خستگی و ضعف بینایی، میتواند موجب دردهای گردن و کمر، کاهش تمرکز و بروز اختلالات در سلامت عمومی بدن نیز شود.
در ادامه این نشست، راهکارهای پیشگیرانه برای حفظ سلامت چشم و ارتقای سلامت عمومی بدن ارائه شد و بر ضرورت رعایت اعتدال در استفاده از ابزارهای الکترونیکی و پایبندی به اصول بهداشت فردی تأکید گردید.
این برنامه با استقبال و مشارکت فعال دانشآموزان همراه بود و آنان پرسشهای خود را در محورهای مطرحشده با پزشک حاضر در جلسه در میان گذاشتند.
برگزاری این نشست در راستای فعالیتهای واحد حضرت فاطمه بنت اسد (سلاماللهعلیها) انجام شده است؛ فعالیتهایی که علاوه بر حوزه قرآنی، ابعاد علمی، فرهنگی و بهداشتی زندگی را نیز پوشش میدهد و با هدف ارتقای آگاهی و رشد همهجانبه دانشآموزان دنبال میشود.





